2 november 2011


Timothy Ferriss är min nya husgud. Han pratar en massa om hur man jagar bort tidstjuvar ur sitt liv för att kunna begränsa sin arbetsvecka till, tja, 4 timmars tokproduktiv arbetstid. Möten tillexempel, är en sån där grej som vi lägger en massa onödiga timmar på. Oviktiga möten. Men skitbra möten är en annan femma. Gissar jag. Idag har jag bara haft skitbra möten. Roliga. Det gör mig så satans glad att träffa kompetenta människor som ger sej hän åt sin dröm och som på kuppen är förbannat bra på det. Framgångsrika i att leva som dom lär. Ni är tveklöst bästa inspirationskällan.

En annan källa till inspiration är Mölndals Muséum med sin finfina samling gamla prylar att fantisera kring. Härifrån jobbade jag idag, mötades, och varje gång jag går längs med den dånande forsen för att ta mej hit blir jag lika hänförd. Så mäktigt. Jag har badat i den en gång, när A tappade ner sin svindyra, nya sandal från utkiksbron. Den är knappast som medelhavet, men minst lika vacker. På muséet pågår just nu Total Cirkus - en utställning om konsten att vara människa. Myckebra.