19 april 2011


Att jobba som inredningsstylist innebär väldigt mycket förberedande, kontaktknytande, snäva kurvor, kånkande, jagande, tjatande och tidsnöd. Å så en hel del kul, förstås. Allra roligast är det när man träffar människor som diggar detta precis lika mycket som jag och som bemöter mej med ett leende, generositet och stor samarbetsvija när jag behöver hjälp. För det är långt ifrån självklart, i mitt yrke som i alla andras. Och vardagen i stort. Hursomhelst. Goda exempel på allt detta detta är personalen på pärlan Design And Art, Marie på Aschebergsgatan 24, nya Artilleriet och Mikael i spetsen för Pia Wallén. Det ni är och gör kanske verkar löjligt och litet för er, men det känns härligt och stort för mej.

På tal om att förbereda och planera så jobbar jag just nu på ett stort projekt för Jensen Beds. Ny katalog ska plåtas nästa vecka. Samtidigt drar arbetet med nytänkande Hemtex igång igen, nu med höstinspiration, och vid sidan av det skjuter vi mode för Kungsmässan Magasinet i veckan. Plus jobb med två sköna typer som jag med glädje inredningscoachar.

För övrigt går veckans tack till solen och jordgubben. Ni gör båda underverk med mej.