10 juli 2011


Ömmande knän, rivsår på underarmarna, svettpärlor i pannan och rufsigt hår. Med en gnutta fantasi skulle man kunna tänka sej att fröken Svensson har fått sej en härlig resa, söndagen till ära. Men neääeedå, jag har bara i all vardaglig ordning ägnat en heldag åt min vildvuxna trädgård. Och jorå, finare blev det allt, men fan vet om det är värt det. Bären, buskarna och blommorna finns ju just runt knuten, i skogsdungen, där dom växer och frodas å det grövsta utan att nån ägnar dem någonsomhelst ansträngning. Så jag fortsätter nog att strunta blankt i mina marker även hädanefter.

Fint som snus är också doterns nya läppstift. Bara nästan 3 år gammal är det nagellack, vippiga kjolar och läppkulör som gäller för hela slanten. Och Barbie på film. Eftersom jag själv ägnade min uppväxt åt att digga transformers, glidtacklingar och Axl Rose, blev jag rätt förskräckt över innehållet i detta inferno av rosalilaguldochglitter till rulle. Är det nån som förtjänar ett kok stryk är det den som uppfann eländet.

Tacka vet jag Black Swan åt mamsen. Mm.