21 december 2010


Alltså. Jag märker ju att det finns folk som liksom jag jobbar hemifrån. Som pratar fakturor, eget företagande och dessutom bakar julbröd med sin fyraåring samtidigt. Säkert sladdas det några varv med dammsugaren också, medan skrivaren matar ut det sista arket från 2010 års bokföring. Mjölet i ansiktet på ungarna torkas förmodligen bort - asmjukt - med våtservett och kuddarna i soffan är med all säkerhet varsamt puffade lagom tills långkoket står klart.

Själv orkar jag inte ett skit av allt det där. En sak i taget är min melodi just nu. Julgranen får stå på utsidan, det väl genomtänkta julklapperiet byts mot stensäkra kort (Hello Kitty & Star Wars, buu) inköpta över lunch. Jag tänker inte ens försöka dölja att skiten är från BR. Ändå känner jag på mej att det kommer att bli en riktigt bra jul, en av dom allra bästa på många sätt. Jag är bara evinnerligt trött på hysterin. Fram för hederlig familjefrid, för tusan. Den med skratt, körsbärslikör på ask och löjligt mycket kärlek till dom som förtjänar den.