3 januari 2011


Separationsångesten har avtagit och jag putsar brillorna för att från och med nu bara titta framåt. Har en sjukt effektiv idag, trots två kids och ett i bonus, Kalle Stropp & Grodan Boll på högsta volym, allmän oreda, frekventa slagsmål och tomt kylskåp. Jag börjar få kläm på bokföringen, inse att jag är min egen arbetsgivare (tillika pådrivare, mentor och ledare, pust!) haja att ensam inte är sådär jäkla stark, på riktigt begripa vikten av struktur och planering och greppa att det krävs arbete för att skilja det privata från det som är business - både i praktiken och hjärtat. Småtunga grejer, men nödvändiga och inte minst löjligt utvecklande.

Jag har jobbat flitigt under hela julledigheten (..?!) och verkligen saknat inspirerande uppdateringar i bloggsfären, intensiva mailkonversationer och annat som påbörjades strax innan den 23 och ännu inte avslutats. Det är onekligen mycket som puttrar i grytan.

Såkomigennudå.