28 september 2011

Dreaming is believing.

Popcornkärnor, puttekulor, dammdränkta nappar, porslinsskärvor, kvitton som skulle redovisats i mars, mycket liten trosa (min?), sminkpenslar, silverfiskar, cashewnötter med bbq-krydda och grönmögelost. Nej förlåt, det sista var resterna av en skinkmacka. Det finns ingen hejd på allt som rasslar ner i dammsugaren de gånger det blir åka av här i torpet. Tänk den dag jag istället suger in en ädelsten från 1700-talet i munstycket, den enda i sitt slag. Hittar en bortglömd miljon i någon av de ammoniakosande jympapåsarna eller rycker av det hallonkrämsnedfläckade överdraget från soffan utan fjädring och hittar en mer lagom nedsutten Togo.

Mycket senare. Jag har klurat på det här inlägget. På mina löjliga i-landsönskningar om pengar å fina saker. Så jag ändrar mej. Jag hoppas inte att jag hittar en miljon, i alla fall inte bara. Jag hoppas vid närmare eftertanke att jag hittar mediciner, professorer och botemedel. Mat till alla som svälter. Tak över huvudet till alla som fryser. Föräldrar, barn och kärlek till alla dom som saknar. Mod, mening och hopp åt dom som tvivlar. Rättvisa. Jämlikhet. Fin sångröst, större tålamod å bättre minne. Amen.