4 januari 2012


Gojibären badar i frukostmüslin, kamasutra-appen är nedladdad och jag sätter mej numera på huk med huvudet på sned när jag egentligen vill skrika på barna i falsett och sälja dom för en spottstyver på loppis. För det är nytt år, nya löften och nya möjligheter att förbättra. Lika klyschigt som det är sant. Och fantastiskt (löjligt) hur otroligt förändringsbenägen man plötsligt är.

Efter några sköna, lata dagar börjar det bli tid att växla upp. Gå från noll till hundra. Trampa plattan i botten och köra. Rejsa så det skriker i däcken och ryker kring fälgarna. Fast nope. Det är nya takter nu, det har jag lovat mej själv. För i år ska jag jobba mer med tomgångskörning. Spara på energin. Hushålla med bensinen och bli bättre på att glida med - när tillfälle ges. Luta mej tillbaka och take a ride då och då. Passa på att njuta av färden emellanåt.

Just idag lever jag som jag lär. Kickoffar storslaget med två andra sköna företagarbönor till ljudet av vågskvalp och i ångorna från bastuaggregat och spirulinaalger. Jag skulle kunna vänja mej vid detta, ejaa.