21 februari 2012


En skymt av finaste rekvisitan från idag. Jag letar efter nåt liknande att bränna runt på när snön har smält. Om sisådär en månad eller så. Vid ungefär samma tidpunkt som vår andra annons för Blomsterlandet kavlas ut. Gammal måste den vara. För jag gillar skavanker. Små så kallade brister. En sned tand, krackelerat porslin och skrotade ting. Flagnad färg. Jag gillar tanken på det som finns under ytan. Charmen. Kontrasten mellan nyare och det gamla. Krocken. Laddningen. Slitaget. Erfarenheten. Historien bakom. Det dolda. Det är nånting med att rädda, tror jag. Saker och människor. Samvetet. Att göra skillnad. Finnas till och ställa upp. Förstå. Nåt med lojalitet och envishet. Till prylar och personer. Att inte svika. Det ska vara värt ska det. Att ge. Och därmed själv få. Aa, jag gillar det. Jag gillar dej. Jag vill ha en min egen moppe igen. Av äldre modell.