17 mars 2012




Veckan som kommer är full med skojigheter. Om dagarna kommer jag jobba med Ellos katalogproduktion och när det är avslutat blir det fokus på att sätta dom sista miljöerna för Svenska Hem. På Kungsmässan vankas det modedagar och jag ska tillsammans med mon ami Brulay iscensätta en inspirationsyta om fyra montrar. Allt detta måste förstås förberedas i helgen och jag börjar med det roligaste. Färgurvalet. Vill lägga tungan mot Flüggers karta och slicka i mej varenda kulör. Dom är hur fina som helst. Och på tal om att bygga en bank av ord, liksom, hör här. Tropikregn. Jordgubbsgrädde. Lavendeltvål. Shady Agent. Lakritssorbet. Solstrimma. Paradisö. Fossil. Vårjord. Pudervippa. Askungen. Havreax. Polarnatt. Och så min favorit: Karma. Jag har just alltid undrat i vilken färg den kommer. Nu vet jag vad jag ska hålla utkik efter. Och faktiskt vad jag ska jobba med när jag blir stor. Jag ska bli väggfärgsnamnspåhittare. Ett sånt drömuppdrag.