28 december 2011




Nyss damp nya Elloskatalogen ner i lådan. Oftast ögnar jag rätt så hastigt igenom, men idag tittade jag noggrannare. Mer kritiskt. För den här gången har jag fått vara med och skapa miljöerna. Sälja in vårsortimentet i bild. Jisses vad vi jobbade, där på betonggolvet. I veckor. Mellan 8 och 5. Och med raster för både fika och lunch. Av många anledningar ett annorlunda sätt att arbeta för mej, numera. Nåja, det ligger hur som helst otroligt mycket möda bakom katalogen, det ska man veta. Och jag tycker det ser bra ut.

MEN. Jag blir juh sällan nöjd. Det är en svaghet och på samma gång en styrka. Jag ser grejer jag skulle vilja ändra på. Saker som jag undrar hur jag kunde släppa igenom. Väl medveten om att miljöer ofta ser annorlunda ut på set än i tryck. På bild. Byter skepnad. Det är en av konsten med att skapa reklammiljöer. Att förutspå hur saker förändras i kameran, när det inte alltid finns möjlighet/tid/mandat att syna allt från start till mål. Men inte heller stylistyrket är ett konstant självförverkligande. Kunden har typ alltid rätt.

Nu maxat feberdämp och utekväll light med kollegor och kunder, yejj.