14 december 2011

Enochenhalvminut.

Iia. Beslut. Fixar produktionen att styra om? Usch, tycker dom illa om mej om jag inte väljer dom? Och vilket tema ska vi plåta? Jeans? Är det kommersiellt? Ja, det är det. Men är det tillräckligt annorlunda? Fast å andra sidan vill vi kanske inte vara det. Annorlunda. I alla fall inte denna gången. Vissa vill, andra inte. Vill hitta en modell som funkar. Jeansrumpor. Presenterar idéer på fredag, måste ha exempel tills dess. Ohlala, snygg frisyr. Så vill jag klippa mej. Titta i kalendern, vilken dag kan jag? Nej nej. Back to work. J är sjuk, kan jag ringa ändå? Vill ha hans input på mitt beslut. Tänker jag rätt? Och kan vi plåta utomhus i början av året? Eller, när var det nu utgivningen skulle ske? Krockar det med K:s resa till Brasilien? Eller dom andra jobben. Å jag som har delat med mej av min bästa assistent. Var det verkligen så smart? Måste boka upp henne. Men redan nu? Almanackan igen. Fast. Vafasen, jag har bokat ett möte en röd dag. 15 mil härifrån. Kan det stämma? Måste kolla, vilken är mailadressen? Å justdetja, vad har bankmannen för adress egentligen? Krafs krafs. Deadline för pensionsöversättningen idag. Och hur mycket ska jag ta? Hur mycket kan jag ta? Varför svarar inte revisorn för? Ååå, varför ska man ens behöva tänka på sånt just nu? Jo, för det ska man bara. Det är vuxet. Men är det vuxet att ljuga? Jag ljög igår, för att komma undan en sak. Jag tycker inte om det. Inte alls. Å vad är klockan nu då? Mer än lunch. Jo, där. Så. Frank hette han ju, bankisen. Å så tryckarna. Dom ska ha besked idag. Var e telefonen nu då? Spring spring. Ingen täckning, som vanligt. Fan för 3. Måste hinna ta A till tandläkaren på jourtid, nåt i tandställningen flög ut med tuggummit. Men han ska ju hem med kompis A. Måste ha tag i hans föräldrar. Å ringa skolan, undrar vilken tid som är bäst för det. Vet dom inte att åttaåringar äter godis? Tandläkarna, alltså. Det borde dom ju kunna se i munnen på ungarna. Godis. Det är verkligen dags att jag skärper till mej. Gör som H, slutar med socker å. Ja, allt annat som är roligt i livet när jag ändå är på gång. Det är ju inte så långt till sommaren. Och jag tänker så illa när jag inte äter bra. Eller tränar. Stressen liksom bara fastnar på insidan. Hör på radion att man inte ska äta scampi heller. Inget är tydligen bra. Hur ska man hålla reda på det? Men vem i hela friden har tallat på spegeln? Och hur kan ett nytt sofföverdrag kosta åttatusenspänn? Får jag plats med den andra soffan i nya studion? Och när jag ska hinna montera köket? Kan jag ta ut full betalning från hyresgäster om jag inte gjort klart köket? Sms från T. Går Tintin fortfarande på bio? Inte vet jag! Men det är bandy i kväll, har du koll på det? Vem bryr sej om bandy? Vem hinner se bollen? Jag är hungrig. Pling! Revisorn, topp. Vaddå 24 %. På vad? Vänder mejlet. Det var väl bra att det inte blev nåt med Stockholm men jäkla trist också. Åka hitan och ditan, jämt och ständigt. Jag som blir så kräksjuk av tåget. Den här ögonskuggan, var den verkligen nåt för mej? Herregud, jag har i alla fall en helt fantastisk hårdag. Och så sitter jag fast HÄR. Ska vi göra nåt på smink då kanske? Eller hår? 10 sidor headshots? Eller hålla oss till jeans? Och tryckarna. Dom väntar ju.