6 december 2011

Snälla snälla tomten.

1. Ett garage. Eller åtminstone en värmefläkt. Kupévärmare. Plus ett eluttag i skogen.
2. En kommaivägtilldagisochskolabarnflicka med dygnetruntjour. Om ifall att.
3. En katt som inte hårar, går på toa, blir sjuk eller jagar möss. Eller jo, döda men inte visa upp. Bara begrava.
4. En motorcykel i vardagsrummet.
5. Melissa Horns omätliga begåvning. Eller åtminstone biljetter till Trädgårn i juli. Hon läser mina tankar, den kvinnan.
6. Ett helt träd med alltid mogna persimons. Stora, helst. Och mogna.
7. Någon som skrämmer livet ur mina hjärnspöken. För alltid och evigt.
8. Typ allt från Pols Potten. För att jag ändå aldrig lär mej att saker inte läker.
9. Hundraprocentiga garantier för att den där ögonlaseroperationen kommer att gå bra. Jag vill kunna se när mina kids blir stora och starka, okej?
10. Snickare som tar hand om mitt hus. Ser över. Reparerar. Bygger. Och glömmer fakturera. Eller nöjer sej med något hembakt.