26 oktober 2011


Idag står det ÅTERHÄMTNING över hela sidan i min agenda. Jag måste försöka. Sista tiden har jag inte haft koll på någonting. Fastnat vid rött för att jag glömt av hur man kör bil. Glömt om barnen ska hämtas på dagis eller hos en kompis - och i så fall hos vilken. Dragit kortet men pinnat iväg med alla varorna kvar i affären.

Tankarna löper ikapp med blodet. Det känns som att det är turen som hjälpt mej att hålla ihop dagarna, veckorna, livet. Eller så har den där prällen vid övergångsstället ett finger med i spelet. Sist det begav sej landade jag på tjockmattan och fick hjälp av varsamma händer att komma upp. Men jag törs inte ta för givet att räddningen är lika nära nästa gång jag slarvar. För det är ett ansvar man har att ta väl hand om sej. Stort och viktigt.

Så. Jag tar mej i morgonrockskragen och ser fram emot en osedvanligt avslappnad dag med doftljus, delfinläten och nybäddade lakan som bästa sällskap. Sedan syjunta med töserna jag träffar alldeles för sällan. Yes, det blir en bra dag detta.